Inbound salg
- salg på kundens præmisser

Kundernes ændrede købsadfærd har ikke kun betydning for marketing. Der er også brug for at gentænke salgsprocessen.

Inbound salg ligger i direkte forlængelse af inbound marketing og bygger på al den viden om køberen, som er blevet bygget op gennem lead nurturing-processen.

Hvad er værdien af 
inbound salg?

Mere effektiv salgstid
Du kommer til at holde færre, men bedre møder, og du vil øge din lukkeprocent. Du får mulighed for at reagere præcis, når kunderne udviser salgssignaler via deres adfærd på dit website, og du indsamler værdifuld viden, som du kan basere din salgsdialog på.

Med inbound salg bruger du tiden på at tale med og rådgive kunder, som har udvist interesse i din virksomhed, i stedet for at bruge dagene på ørkesløs kold kanvas. 

En fremtidssikret salgsorganisation
Inbound salg bygger på en digitalisering af din salgsorganisation. Viden om kundeemnerne findes ikke kun i hovedet på den enkelte sælger, men bliver konsolideret i CRM, og du får mulighed for enkelt at præsentere en troværdig forecast for din ledelse.

Hvorfor inbound salg?

B2B research.jpg

Kunderne har forandret sig

Det er blevet sværere at få taletid gennem traditionel opsøgende salg.

Når kunderne endelig er klar til at tale med en sælger, har de ofte lavet så meget research, at de allerede har truffet en stor del af beslutningen.

Med inbound salg får du mulighed for at påvirke kunderne i den indledende researchfase og opbygge tillid.

Samtidig opsamler du information, som du kan bruge til at målrette din rådgivning og være en reel ressource for kunden.

DSC07782s.jpg

Walk the talk

De fleste sælgere vil gerne opfattes som mere rådgiver end sælger.

Alligevel er det de færreste, der markant ændrer deres salgsproces for at afspejle det. 

Med inbound salg tager du udgangspunkt i kundernes situation og forandrer din måde at sælge.

Du får værktøjerne og processerne til at sætte handling bag ordene, når det handler om at yde værdifuld rådgivning.

Lad os tage en snak om inbound salg

Har I brug for at finde ud af, om inbound salg er det rigtige for jer? Giv mig et kald eller book et møde i min kalender, så lover jeg at give dig en ærlig vurdering.

Carl-Emil Poulsen
Inbound Sales Specialist

+45 2810 1287   carlemil@katkom.dk

Carl fritlagt web2.png