Varme leads gennem 
inbound marketing

Vi hjælper virksomheder med at skaffe flere og bedre leads gennem inbound marketing.

Vækst afhænger af salg, og for at salgsafdelingen kan få succes, skal den have varme leads at arbejde med.

Hvad er værdien af 
inbound marketing?

Inbound marketing er en effektiv og langtidsholdbar måde at styrke sin leadgenerering og sit salg. Inbound marketing vil særligt skabe værdi for din virksomhed på to måder:

1. Flere og bedre leads
Du kan forvandle dit website fra et visitkort til en leadgenereringsmotor, som giver dig en kontinuerlig og forudsigelig tilgang af nye leads hver måned.

2. Thought leadership
Når du begynder at dele ud af den ekspertviden, din virksomhed baserer sig på, gennem hjælpsomt indhold, viser du helt konkret, hvorfor du er en attraktiv samarbejdspartner. Det er langt mere kraftfuldt end blot at sige, at man er ekspert.

Hvorfor inbound marketing?

B2B-research.jpg

Kunderne har taget magten

B2B-kunder researcher grundigt på egen hånd, inden de kontakter en mulig leverandør.

Inden en sælger overhovedet får lov at komme på banen, er over 50 procent af købsbeslutningen truffet på baggrund af den research, kunderne selv laver på nettet og i deres netværk. 

Hvis du vil i betragtning som leverandør, må du altså tilbyde værdifuldt indhold online, der kan hjælpe og rådgive kunderne i den indledende researchfase, så du fremstår som en attraktiv samarbejdspartner.

Rustne skilte.jpg

Traditionel push-markedsføring har tabt pusten

Effekten af klassisk annoncering både offline og online er faldet markant.

Støjen af salgsbudskaber er blevet så kraftig, at man ikke kan råbe sig til opmærksomhed længere – du må skære igennem den med målrettet, hjælpsomt indhold, som dine kunder vil lede efter og finde dig på, når de har behovet.

 

Hvordan fungerer
inbound marketing?

Inbound marketing handler om at bruge indhold og marketing automation til at gøre en ukendt besøgende til et lead, som føres gennem inbound metodens fire faser og ender som en glad kunde. 

Inbound-faserne2-1.png

Hvad består inbound marketing af?

Content marketing

Content er benzin på inbound marketing-motoren - uden det når du ingen vejne. Du har brug for kvalitetsinhold for at generere leads og hjælpe dem gennem købsrejsen.

Marketing automation

Du skal bruge en marketing automation-platform for at kunne skalere din leadgenerering og give din målgruppe det rigtige indhold på det rigtige tidspunkt.

Inbound salg

Det hedder inbound marketing, men det handler i sidste ende om salg. Inbound salg bygger oven på den tillid og viden, marketing har opbygget, og forvandler varme leads til glade kunder.
nastuh-abootalebi-284883-narrow.png

Sådan femdoblede First Agenda sin leadgenerering

Med en mangedobling af antallet af leads på under et år og 200 % indfrielse af målet for nye kunder, har satsningen på inbound været en succes for First Agenda.

”Vi kan konkret se, hvor mange penge vi smider ind i inbound marketing-maskinen, og hvor meget der kommer ud i den anden ende," siger Troels Skovsbøll Emborg, marketing manager i First Agenda.

SE CASEN OM FIRST AGENDA

icon-growth-lg.png

Lad os tage en snak om inbound marketing

Har I brug for at finde ud af, om inbound marketing er det rigtige for jer? Giv mig et kald eller book et møde i min kalender, så lover jeg at give dig en ærlig vurdering.

Carl-Emil Poulsen
Inbound Sales Specialist

+45 2810 1287   carlemil@katkom.dk

Carl-Emil Poulsen