Understøt din vækststrategi digitalt med inbound marketing 

Traditionel marketing og salg har tabt pusten og kan ikke længere understøtte en ambitiøs vækststrategi.

Når nutidens kunder leder efter nye leverandører, foregår op mod 70 procent af købsrejsen digitalt, og over halvdelen af beslutningen er truffet, inden de kontakter en potentiel leverandør.

Hvis I ikke er til stede i den proces på en hjælpsom og inspirerende måde, misser I muligheden for at komme i dialog med potentielle kunder og påvirke deres beslutning.

3 vigtige forskelle på inbound marketing og traditionel markedsføring

Værdien bliver større over tid

Inbound marketing er baseret på relevant indhold - whitepapers, video, kundecases, osv. - som har lang levetid og leverer høj ROI over tid. Det whitepaper du udgiver i morgen, vil stadig generere leads til dig om to år.

Det står i kontrast til traditionel annoncering, hvor effekten forsvinder det sekund, du stopper med at betale.

Det understøtter hele kundens købsrejse

Traditionel reklame har til formål at skabe opmærksomhed og hører primært til i toppen af salgstragten.

Inbound marketing arbejder med både toppen, midten og bunden af tragten, og hele formålet er at understøtte hele salgsprocessen på den bedst tænkelige måde.

Det skaber forudsigelig leadgenerering 

Inbound marketing vil over tid skabe en forudsigelighed i jeres leadgenerering.

Du ved, hvor mange leads jeres indsats skaber hver måned, og du kan se, hvad du skal gøre, hvis du vil skrue op. Det skaber et sikkert fundament for de beslutninger, der skal føre til vækst.

 

Kan du få svar på disse spørgsmål?

Som leder af en virksomhed skal du navigere i et landskab, hvor kompleksiteten hele tiden forøges – ikke mindst af et stigende behov for digitalisering.

Du er afhængig af, at dine linjechefer kan omsætte jeres strategi til taktik, og at eksempelvis salg og marketing er på omgangshøjde med den digitale udvikling.

Hvis du vil tjekke, om I er på sporet, skal du hurtigt kunne få svar på følgende: 

Hey salgschef…

… hvordan ser din digitaliseringsplan for salg ud?
... hvordan ser vores pipeline ud i dag og om 6 måneder?
… hvordan sikrer vi os, at sælgerne hele tiden arbejder på de mest købeklare leads?
… hvad er din strategi for mer- og krydssalg? 

Hey marketingchef…

… hvilken kanal giver os de mest kvalificerede leads? Messer, AdWords, websitet, sociale medier, telemarketing eller noget helt sjette?
… hvordan sikrer du personaliseret og målrettet kommunikation til vores forskellige segmenter?
… hvordan understøtter vi vores kunders købsrejse digitalt?

Hey begge to…

…hvordan ser jeres indbyrdes SLA ud? 

Svarer din marketing- og salgschef samstemmigt på det sidste spørgsmål, kan du sove roligt.

En Service Level Agreement mellem marketing og salg fastlægger nemlig målsætninger for leadgenerering og standarder for, hvilke leads marketing skal aflevere, og hvordan salg skal tage imod dem.

Udarbejdelsen af en SLA sikrer altså, at marketing og salg arbejder i samme retning og har fokus på at få løst den fælles opgave.

Test om inbound passer til jeres virksomhed

Tag testen og få et svar på, om inbound marketing vil være en god investering for jer.

TAG TESTEN
Test mockup.png

Skal jeg hjælpe dig med at gå inbound?

Har du en oplevelse af at der er et uforløst potentiale i din forretning, så kan inbound være en mulig vej at gå. Vil du udfordres, så book et møde i min kalender, eller tag fat på mig.

Jesper Toft
Head of Inbound Sales

+45 4045 3522    toft@katkom.dk

Jesper Toft